Det är i tomrummen som riktiga försprång skapas

01

Varför Station L?

”Om 5 år befinner ni er på en marknad där 50% av era intäkter bör komma från tjänster och produkter ni idag inte har och från kunder och partners ni ännu inte har träffat.”

Mc Kinsey December 2021

Varje företag, organisation eller rörelse har en unik möjlighet att hitta sitt tomrum i marknaden. Vår idé är att hitta detta nya utrymme i skärningspunkten där era egna ambitioner och drömmar möter kundernas behov och nya trender. En unik plats för ni är ni. En plats för tillväxt ni tror på. Ett temporärt monopol.

Varför är tomrum i marknaden viktigt?

02

Tomrum i marknaden ger dig större möjligheter att lyckas. Där får du över en tid vara ensam. Leverera nya produkter och tjänster. Inleda nya dialoger. Väcka ett nytt intresse hos dina befintliga kunder och nå nya.

De bolag som går i takt med marknadens förändring och anpassar sitt erbjudande tidigt vinner snabba segrar. De som även planerar för att ta en ny roll. På en ny plats. Med ett längre perspektiv. Skapar temporära monopol. Det är där riktiga försprång skapas.

03

Att tala från framtiden sparar tid

Att få ledning och er organisation att beskriva var ni vill vara i framtiden sparar tid. Massor av tid. Vi hjälper er med det. Leder arbetet och bistår med kundinsikter, erfarenhet av varumärkesutveckling, innovationsprocesser och kommunikation, så att ni lyckas åstadkomma en lyckad förflyttning.

Vi beskriver även hur förflyttningen påverkar er om fem, sju eller tio år. Vilka steg som var avgörande. Varför ni lyckades. Vi kallar det för er berättelse från framtiden.

Framtiden blir mer verklig och engagerande för era medarbetare och kunder om det upplevs att ni redan varit där. Upplevt känslan av en lyckad förflyttning. Berättat vad som gjorde att ni lyckades.

Vi är med er och accelererar resan in i framtiden. Ur vårt stora nätverk samlar vi lämplig besättning och medresenärer. Experter och processer som kan behövas för att nå fram. Sedan börjar vi smått och skapar stort.

04

Arbetet utvecklar din organisation

Arbetsprocessen iscensätter mängder med nya möjligheter för er. Tomrummet innebär att ni utgår från en helt ny position på marknaden. Ett temporärt monopol. Med ökat självförtroende. Er befintliga kundrelation både förändras och förstärks. Nya kundrelationer skapas. Ni ser på produkt och tjänsteinnovation utifrån nya perspektiv.

Alla växer med uppgiften. Nya roller i bolaget besätts. Ledarskapet får energi. Ni upplevs kreativa och intressanta. Er interna utvecklingsprocess bygger varumärket. Berättelser om er börjar berättas.

Tomrum förblir tomrum utan kommunikation

05

Människan har ett medfött behov av att känna tillhörighet. Något hon gärna kommunicerar till andra om den fyller ett tomrum hon berörs av. Hennes individuella, företagets valda och era anställdas berättelser fyller tomrummet vi finner. Tillsammans med de produkter och tjänster ni tar fram skapas ett nytt starkare kunderbjudande. Byggt på både fakta och fantasi. Som är skoj att föra vidare.

Hur kunderna och era anställda väljer att prata om er är både den viktigaste tillgången ni har samt definitionen på er kommunikation. Här ges en chans att berätta nya starka berättelser om er och ert varumärke. Vi ser kommunikation som den enskilt viktigaste faktorn till framgång. Vi skapar en redaktion åt er som identifierar, förädlar, skapar innehåll och fyller tomrummet med aktiviteter. De discipliner och kanaler som behövs för att lyckas hjälper vi er att få i gång. Steg för steg närmar vi oss den framtid ni vill ska ske.